Most Zwierzyniecki już po doraźnym remoncie. Jeszcze w sierpniu pojadą tam tramwaje

Drogowcy kończą już prace na moście Zwierzynieckim, gdzie od czerwca naprawiali jezdnię i torowisko tramwajowe. Ruch w obu kierunkach zostanie tam przywrócony w połowie sierpnia, gdy zakończy się przebudowa ulica Curie-Skłodowskiej.

Doraźny remont mostu Zwierzynieckiego ruszył w czerwcu. Drogowcy wzięli się za naprawę torowiska i jezdni, a od tego czasu obowiązuje tam jeden kierunek ruchu – od centrum w stronę Biskupina i Sępolna.

Naprawa torów i jezdni ma na celu poprawę stanu technicznego i komfortu jazdy do czasu remontu mostu Zwierzynieckiego wraz z ulicą Wróblewskiego i Wystawową. Zakres zaplanowanych prac obejmuje wymianę szyn na całej długości mostu wraz z modernizację zwrotnic w rozjeździe, naprawę nawierzchni w międzytorzu oraz na obydwu jezdniach – tłumaczyła Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Prace moście Zwierzynieckim pochłonęły ponad 350 tys. złotych.

Na gruntowną modernizację ta przeprawa poczeka jeszcze kilka lat. Jak już donosiliśmy, tej inwestycji nie ma bowiem na liście obiektów inżynierskich przewidzianych do remontu do 2017 roku.

Przypomnijmy, na północy Wrocławia do przebudowy pójdą w tym czasie mosty: Widawski, Pęgowski i Krzywoustego. W centrum gruntownego remontu doczekają się mosty Pomorskie, most Tumski, Uniwersytecki i Rakowiecki.

Na wschodzie miasta modernizacja czeka mosty Jagiellońskie, most Swojczycki, Chrobrego i Kładkę Zwierzyniecką. Na zachodzie – most Żernicki i Muchoborski.

Most Zwierzyniecki razem z Curie-Skłodowskiej

Choć sama przeprawa jest już gotowa, do przywrócenia tam ruchu w obu kierunkach konieczne jest zakończenie także prac na przedmościu, które są związane z przebudową ulicy Curie-Skłodowskiej. Stąd też samochody i tramwaje pojadą tamtędy po zakończeniu tej inwestycji, czyli najprawdopodobniej 16 sierpnia.

Po rozbudowie 500-metrowego odcinka ulicy Curie-Skłodowskiej pojawią się tam dwie jezdnie, z dwoma pasami w każdą stronę i wydzielonym torowiskiem, po którym oprócz tramwajów będą mogły jeździć także autobusy.

Wzdłuż ulicy staną też nowe, wspólne przystanki dla tramwajów i autobusów, powstaną także ścieżki rowerowe, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Pojawią się też dwa lewoskręty z ul. Curie-Skłodowskiej: w ul. Łukasiewicza i Chałubińskiego oraz sygnalizacje świetlne.

Miejsca parkingowe zostaną uporządkowane, część z nich pozostanie, ale w niektórych miejscach pojawi się też zieleń i więcej słupków, które uniemożliwią parkowanie pojazdów przy ulicy.

Koszt całej inwestycji, którą prowadzi Skanska, to niemal 20 mln złotych.