Przebudowa mostu Jagiellońskiego ruszy jesienią. Remont pochłonie ponad 5 mln złotych

Most Jagielloński Południowy

Most Jagielloński Południowy

Urzędnicy właśnie wybrali najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę mostu Jagiellońskiego Południowe starego. Wygrała opiewająca na nieco ponad 5 mln złotych propozycja złożona przez Skanską. Prace modernizacyjne mają ruszyć w październiku.

O przygotowaniach do przebudowy mostu Jagiellońskiego Południowego donosiliśmy już w lipcu.

Inwestycja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem – do ogłoszonego przez Zarząd Dróg i Utrzymania Przetargu zgłosiło się aż siedem firm.

Najtańszą, opiewającą na nieco ponad 5,1 mln złotych ofertę złożyła Skanska i to właśnie to przedsiębiorstwo zajmie się kompleksową modernizacją przeprawy.

Rozpoczęcie remontu mostu Jagiellońskiego Południowego starego zaplanowano jeszcze tej jesieni – tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Jak mówią urzędnicy, remont mostu jest konieczny z uwagi na zły stan techniczny.

Wymiany wymaga płyta pomostowa, którą zastąpi żelbetowa konstrukcja. Wyremontowane zostaną również przyczółki i skarpy, wszystkie stalowe elementy przeprawy zostaną również zabezpieczone przed korozją – wylicza Ewa Mazur.

Przebudowa obiektu zajmie 9 miesięcy. Spodziewany termin rozpoczęcia prac to październik.

Przypomnijmy, że mosty Jagiellońskie to w sumie cztery mosty drogowe przebiegające nad kanałem żeglugowym i kanałem powodziowym Odry, łączące wrocławskie osiedla Zacisze i Mirowiec. Tworzą dwie pary – dwa mosty południowe (starszy i młodszy) i dwa mosty północne (również starszy i młodszy).

Starsze przeprawy wybudowano w latach 1916-1917, zaraz po tym jak w tym miejscu przekopano kanały rzeki. Inwestycja miała służyć udrożnieniu transportu drogowego i żeglugi w Breslau, a także ochronie przeciwpowodziowej w mieście.

Nowe mosty  otworzono w 1984 roku – wybudowano je równolegle do starych, nieco na zachód, według projektu Krystyny Angerman.

Most Jagielloński Południowy stary (1916-1917) biegnie nad kanałem powodziowym. Tak jak pozostałe mosty w tym miejscu jest jednoprzęsłowy, posiada stalowy pomost podwieszony na sztywnych wieszakach, które są podtrzymywane przez dwuprzegubowe dźwigary o konstrukcji łukowo-kratowej. Jego długość to nieco ponad 60 metrów.